ZIZ festival

4. ZIZ festival – dnevi mariborske alternativne gledališke produkcije

10.-16. oktober 2022

Z volitvami ZIZnamovano leto ne bi bilo pol toliko vredno pobarvank v koledarjih, če ne bi bilo ZIZ festivala – četrta inačica slalomira med bombončki in glasovnicami, s sekiro preseka štrene in koprene obljub in strategij (oz. njih manjka) ter nastavi razgaljena prsa vlažnega podzemlja in surovega gledališkega karakterja.

 

Vabimo vas, da s svojim obiskom prispevate k razvoju lokalne neodvisne gledališke produkcije. Višja številka obiska bo pomenila
boljše reference za prihajajoča leta. Z vašo pomočjo nam bo uspelo doseči tudi nivo sofinanciranja, kot si ga naš festival zasluži.
Financiranje ZIZ festivala je pomembno zaradi nadaljnjega širjenja, razvoja in spodbujanja alternativne gledališke scene v mestu in v regiji ter omogočanje decentralizirano delovanje na področju alternativne gledališke produkcije. Festival neposredno podpira delovanje ustvarjalk in ustvarjalcev festivala, producentskih hiš, kot tudi sami mariborski neinstitucionalni gledališki sceni.

 

“Uprizoritvene umetnosti sodijo med najbolj razvita področja mariborske kulture /… /pomemben delež k programski ponudbi pa prispevajo tudi NVO (Moment, PMM, ZIZ) in SUK. Področje vključuje tudi festivale, refleksijo, kulturno-umetnostno vzgojo, raziskovanje in področno strokovno založništvo.”

Mestna občina Maribor, UKM. (2022). Osnutek Strategije razvoja kulture v Mestni občini Maribor za obdobje 2022-2026. MOM, Maribor.

 

 

Vaš glas šteje!

Voli vas ZIZ.

P  R  O  G  R  A  M 

Slaba družba

avtorski projekt Vita Weisa


Vito Weis, ena najbolj prepoznavnih igralskih prezenc, ki brezkompromisno stopa pred občinstvo, je udaril s samostojnim avtorskim prvencem. A ga je pri snovanju presenetila nenadnost pandemije in porušila vse zamisli in nastavke. Porušila je avtorjev ustvarjalni (ne)mir in pristop, saj je ne nazadnje do temeljev zamajala prav vsa pravila človekovega delovanja, tudi umetniškega, obenem pa razprla nova, neznana obzorja in možnost za drugačne premisleke. Z izolacijo je prinesla tudi izjemno močno psihično negotovost in … novo družbo. Naenkrat smo ostali sami, sami s seboj.

Slaba družba je tako čisti odlitek duha časa, ki krvavo potrebuje gledalce. Odlitek, oluščen besed in malone vseh odrskih iluzij, a vendarle polnokrvna gledališka izkušnja. Odlitek, ki se gledalcu ne vsiljuje, a mu ponudi »mnogobarvno« jukstapozicijo gledaliških slik, s katerimi se avtor dotakne številnih žgočih vprašanj trenutka, ki ga živimo. Hkrati pa začinjeno z glasbo iz nekih drugih časov, časov neke druge epidemije.

 
Režija, scenografija, kostumografija in izvedba: Vito Weis

Svetovanje za režijo: Žiga Divjak

Svetovanje za gib: Nina Pertot Weis

Svetovanje za glasbo in oblikovanje zvoka: Tomaž Grom

Dramaturško svetovanje in pomoč pri konceptu: Žiga Divjak, Nina Pertot Weis, Tomaž Grom

Oblikovanje luči: Vito Weis, Igor Remeta

Vodja tehnike: Igor Remeta

Koprodukcija: Nova pošta (Slovensko mladinsko gledališče in Maska Ljubljana), Moment
Beseda posilstvo. Ali je posilstvo nujno nek spolni akt brez privolitve ali kaj več/manj? Spraševali smo se o posilstvu. Ali sem bil_a kdaj posiljen_a? Kako ga (ne) razumemo? Posilstvo kot nekaj, kar ni v skladu z bistvenimi značilnostmi nečesa, ter posilstvo kot sila; tako telesna kot ideološko podkrepljena, skratka močnejši, večinski pritisk, … whatever In upor proti njej. !UPOR! Upor proti sili. Tak upor je osnovna pravica in pravica je “edini svetilnik, ki naj orientira razbito ladjo človeštva iz divjih valov nasilij, krivic in obupov.” – Srečko Kosovel Vendar kje je pravica v taki družbi, skupnosti? Družbi, katere obrambni mehanizem je čim hitrejši postopek eliminacije posiljenih posameznikov. Ko se žrtev oglasi, se jo pošlje na grmado. In potem začnejo čarovnice plesati. Plešejo in čeprav je peklenski ogenj že v njih samih, ne odnehajo in plešejo, dokler ne zgorijo. In v bistvu so že ves čas vedele, da se bo vse zgodilo v prav tem vrstnem redu. /Čarovnice zaploskajo/   Avtorji in nastopajoči: Maja Ferlič, Marko Rafolt, Katarina Kolar, Jerica Smrečnik, Katja Kores, Mateja Fištravec, Petja Golec Horvat Mentorja: Petja Labović, Luka Ostrež Produkcija: Moment Maribor Podpora: JSKD, Mestna občina Maribor
Kakšna je ideja slovenske identitete in na drugi strani kako se kaže slovenska identiteta v resničnem življenju. Zakaj ima nedelja vonj po praženem krompirju in zakaj je na veselici najbolj osovražen stavek “Ne bom pil.” Iskanje osebnosti Slovenije v evropskem pogledu in še mnoga druga vprašanja, ki bodo ustvarila našo potico, ki je absolutno in relativno brez rozin. Dober tek! Avtorji in nastopajoči: Davorin Juhart, Jakob Podjavoršek, Zala Reich, Nina Slanič Mentorja: Petja Labović, Luka Ostrež Produkcija: Moment Maribor, Javni sklad RS za kulturne dejavnosti Podpora: Javni sklad RS za kulturne dejavnosti in Mestna občina Maribor

SPOLs/zKE ZADEVE so artivističen projekt, ki se ukvarja z vprašanjem, kako se vzpostavlja

spol in z njim povezano spolno nasilje. Če se strinjamo s trditvijo, da spol ni izključno

biološko determiniran, temveč je performativen, to pomeni, da se nekega spola ne rodimo,

temveč nekega spola postanemo s ponavljanjem dejanj, ki jih družba pripisuje določenemu

spolu. Iz tega izhaja, da je pravilno uprizarjanje spola v družbi nagrajeno, nepravilno pa

sankcionirano. V kapitalistični družbi, kjer se za voljo reprodukcije delovne sile in ohranjanja

delitve dela priznava izključno moški ali ženski spol, kjer je prvi obravnavan kot hranitelj,

drugi pa kot neplačan gospodinjski delavec, nastajajo med drugim tudi pogoji za nasilje ter

njegovo reproduciranje in ohranjanje, tako na strukturni kot tudi na individualni ravni. Kaj so

vzroki za spolno nasilje in zakaj družba določene oblike nasilja tolerira?

Gledališka predstava združuje kombinacijo videa in igre ter na humoren način prikazuje

problematiko spolno normirane družbe in spolnega nasilja.

 

Igrata: Anastazija Leščak in Tomaž Podbevšek

Režija in scenarij: Tomaž Podbevšek

Direktor fotografije: Jakob Vogrinec

Montaža videov: Jakob Vogrinec in Špela Kežmah

Sodelujoči: Matevž Hrženjak, Sašo Kornet, Nejc Kovač, Juan Moreno Moreno, Tina

Podbevšek, Aleksander Satler, Dia Vulva

Scenografija, kostumografija in oblikovanje maske: Nina Šulin

Oblikovanje luči in zvoka: Sašo Kornet in Jakob Vogrinec

Koreografija: Matic Ačko

Produkcija: Hiša! društvo za ljudi in prostore, so. p.

Soorganizacija: Narodni dom Maribor, Pekarna Magdalenske mreže

KUD Banda Ferdamana pošilja svoje Bandine Babe, da razvozlajo lažnive skrivnosti. V detektivki, ki jo ustvarja publika, bodo ljubezen, prijateljstvo in zamere razdrle vse vezi. No, saj v resnici se ne bojo. Ali pač …?

Pri improvizacijskem gledališču se prizori ustvarjajo na podlagi predlogov publike. Vse, kar vidite, nastane pred vami brez v naprej pripravljenega scenarija.

Zločin bo določen na kraju kaznivega dejanja, prav tako pa tudi storilka.

Katera od njih je zmožna nekega tako nečistega, zlohotnega, škodoželjnega, groznega, brutalnega,

nemoralnega, družbeno spornega, ostudnega, zlega, grešnega, satanskega, nizkotnega dejanja, ki ste ga vi, draga publika, določili.

Pred ogledom se posvetujte s prijateljem ob hladnem kozarcu piva ali vina oz. s kolegom, s katerim si boste ogledali predstavo.

V primeru trebušnih bolečin zaradi preobilice smeha, se obrnite na ZIZ. Možni neželeni učinki: zasvojenost z improm. Priporočeno zdravljenje: obisk Bandinih družbenih omrežjih (Facebook, Instagram, Tik Tok), sledenje Bandinim stranem in obisk Bandinih dogodkov.

 

Nastopajoče: Nika Gamser, Danijela Brečko, Mojca Frim, Eva Štingl, Metka Zadravec

Produkcija: KUD Banda Ferdamana

0 = zlato

Zlato = 0

0 in 1 = podatek

Podatek je zlato

In zlato je gnoj


Živimo v informacijski dobi. Informacije so novo zlato. In kdor nadzoruje informacije, v rokah drži zlato. Analize človeškega razmišljanja in vedenja nam kažejo, da ljudje nismo tako racionalni, kot bi si želeli, tehnološki razvoj pa nam je vsem v roke potisnil tehnološki megafon.

Kdaj postanejo novice fejk? Kdo si jih sploh želi? Zakaj sovražimo greh, grešnike pa povzdigujemo? Zakaj ne obstaja trg lažnih novic o sadju in zelenjavi?


Avtorska predstava z razmislekom o medijih, poročanju in manipulacijah ponuja v gledališki ovoj zavit paket informacij. Občinstvo mora resnico od gnilega ločiti samo.

Predstava je del širšega evropskega projekta EYE-Net.


Avtorice_ji in perfomerke_ji: Alja Jeršič, Davorin Juhart, Timotej Kresnik, David Marn, Jan Podbrežnik, Nina Slanič, Kaja Vajdetič

Mentorica: Barbara Polajnar

Produkcija: Moment in MKC Maribor

Finančna podpora: Program Evropa za državljane, Javni sklad RS za kulturne dejavnosti in Mestna občina Maribor

Zahvala: ZPM Maribor

Osrednja platforma predstave je komunistično gibanje v Mariboru, kjer gledalke_ci pridejo v stik z mariborskimi aktivistkami_ti, kasnejšimi narodnimi heroji_njami. Dogajanje je postavljeno v nestabilni čas poznih tridesetih let, ko so Jugoslavijo pretresali mednacionalni

spori, v bližnji soseščini pa je že zavladal nacifašizem, ki se je leto za letom, kakor temna senca, bližal Jugoslaviji.

Predstava gledalke_ce popelje v čas odraščanja, šolanja in političnega delovanja Slave Klavore ter njenih tovarišic_ev. Skupina izobraženih in izurjenih komunistk_ov ter mladih

skojevk_cev je postala pomemben vir navdiha za upor, kajti z izdelanim programom, organizacijo in vizijo so komunistke_ti predstavljale_i alternativo obstoječemu kapitalističnemu sistemu. Z začetkom vojne so komunistke_i bile_i edine_i, ki so v ilegali nadaljevale_i svoje aktivnosti. Niso se predale_i in priznale_i nacistične okupacije. Začel se je boj. Začela se je revolucija.

Usmrčena pri komaj dvajsetih letih je Slava Klavora postala simbol poguma in upora slovenskega partizanstva. Letos obeležujemo 100-letnico njenega rojstva in 80-letnico njene usmrtitve.

Predstava je prejela nagrado matiček za najboljšo predstavo v celoti (Linhartovo srečanje).

 

Igrajo: Davorin Juhart, Anastazija Leščak, Nina Slanič, Tomaž Podbevšek, Tina Podbevšek

Režiser: Viktor Hrvatin Meglič

Scenografija in kostumografija: Nina Šulin

Projekcija: Vita Kolar

Produkcija: Pekarna Magdalenske mreže Maribor

Soorganizacija: Narodni dom Maribor, Radio Marš, Muzej narodne osvoboditve Maribor,

Združenje borcev za vrednote NOB

Hvala tudi Zavodu za prestajanje kazni zapora Maribor.

Kresničke sta konceptualni-pank-družbenokritični-satiričnocinični-twopeople band. Tako kot kresnice s svojo razžarjeno zadnjo platjo razsvetljujejo poletne noči nočnim vandrovcem, tako tudi Kresničke z glasbo in nekajbesednimi besedili nizata hit za hitom.

“Soseda mi najeda”, “Valuk” “Socialistič’n drek”, “Demokracija”, “Haludovo “ in “Ratas!! so zgolj najbolj všečni v množici hitov.


Kresničke sta: Anja Bezlova, Goran Završnik

ZIZ išče zize, čas je za ZIZ KOLEDAR! 
Vabimo vse, ki bi želele_i prispevati k vizualni podobi ZIZ koledarja 2023, da se nam javite kot model. Dobrodošla VSA oprsja vseh barv, oblik, struktur, z dodatki ali brez.
 
Fotografiranje bo v soboto, 15. 10. 2022, med 11.00 in 16.00 v Mariboru.
Točne informacije po prijavi, za začetek pa prosimo, da izpolnite kratko prijavnico na https://forms.gle/7XTYHBJjTw2eSivL7
Pridružite se nam v skupnem boju za deseksualizacijo in deobjektifikacijo prsi in teles!
 
Prijave sprejemamo do 6. 10. 2022.
Število mest je omejeno.

𝐏𝐨 𝐆𝐚𝐥𝐢 𝐬𝐞 𝐩𝐫𝐞𝐦𝐢𝐤𝐚𝐦𝐨 𝐧𝐚 𝐦𝐞𝐠𝐚 𝐙𝐈𝐙 ž𝐮𝐫 𝐯 𝐊𝐥𝐮𝐛 𝐖𝐞𝐭𝐫𝐢𝐧𝐬𝐤𝐲 𝐢𝐧 𝐩𝐥𝐞š𝐞𝐦𝐨 𝐝𝐨𝐤𝐥𝐞𝐫 𝐧𝐚𝐬 𝐛𝐥𝐞šč𝐢𝐜𝐞 𝐧𝐨𝐬𝐢𝐣𝐨!
Noč bo zvočno in vizualno obogatil ljubi nam dvojec アのアイ尺丂ん.

アのアイ尺丂ん je projekt v katerem Marko Jaušovec in Vita Kolar združujeta področja konceptualnega, glasbenega in vizualnega sveta. Nujne intervencije so skupek raznolikih performativnih praks, vse od klubskih dogodkov, scenske umetnosti in instalacije, do oblik teatralnega udejstvovanja. V delih raziskujeta interakcije med različnimi mediji in formati, ki presegajo klasične avdiovizualne prakse. Iztočnica za projekt poptrsh temelji na osnovi vpogleda v čas in prostor, preko prepoznavanja kolektivnih vedenjskih vzorcev, kot so hiperprodukcija, razpršena pozornost, instant sreča, površinskost, itd. Na drugi strani, to zavedanje avtorjema dopušča brezpogojno sprejemanje stanja na način, da se poslužujeta trenutnega dražljaja in vzigba iz naslova spontanosti. Močno uprta na kulturo samplanja, prosto jemljeta iz smetišča pop kulture, rekonstruirata in spreminjata po lastnih videnjih, hkrati pa odpirata globlji konsenz na podlagi interpretacije doživetega. Sodobna produkcijska okolja in prakse jima dajejo neizčrpen poligon za razvijanje lastnih orodij, katera uporabljata na nekonvencionalen način. V grobo elektroniko in prečiščen digital vnašata pridih organskosti in naravnega. Ob tem razvijata lasten način preigravanja in mešanja, kateri se rezultira v svojevrstnem slogu mehkih, melodičnih kompozicij, podkrepljenih s kontrastom nizkih in močnih linij ter dramatičnih twistov. Zvesta ostajata prepoznavanju momentuma in naklučja, ki ju na podlagi opazovanja z budnim očesom, pripelje do nepojmovanih, nadrealističnih zamisli.

Post-festivalsko druženje ali pogovor ob prigrizkih v Isabelli na poštni.

Se vidimo ob 13h!

Mikronasilje v partnerskih odnosih je vse preveč normalizirano, predvsem pa se o njem veliko premalo govori. Forumska predstava Dovolj! spregovori o mikronasilju nad ženskami v njihovih najbolj intimnih odnosih. Odpira prostor za debato o nečem, kar je patriarhalna družba normalizirala celo v očeh premnogih žensk, ter spodbuja zaprte oči, naj se odprejo.


Igrajo: Alja Jeršič Mesarič, Nuša Komplet Peperko, Hanna Szentpeteri, David Marn, Anuša Kodelja, Milan Djakovič, Neja Tekavec

Organizatorska ekipa: Alja Jeršič Mesarič, Nuša Komplet Peperko, Hanna Szentpeteri

Organizator: Društvo ZIZ (v sklopu mednarodnega projekta Rehearsal for life)

Soorganizator: KUD Transformator

Avtorica fotografije: Nina Slanič; edit. Nuša Komplet Peperko

*Pridržujemo si pravico do spremembe programa.
 
Rezervacije mest zbiramo na info@kolektiv-ziz.com.
Vstop na ZIZ dogodke je prost. Da izvajalci ne bodo hirali, bi bilo prav prijetno, če bi jih poleg aplavza, počastili še s kakšnim evrom.
Zaželeni so prostovoljni prispevki 5-10 € oziroma po zmožnostih.
 
×××××
 
Programska ekipa: Jan Franc Podbrežnik, Barbara Polajnar, Ankica Radivojević, Anamarija Nađ
Izvršni producentki: Barbara Polajnar, Ankica Radivojević
Odnosi z javnostmi: Anamarija Nađ
Tehnična ekipa: David Marn, Janez Šali, Goran Završnik
Festivalska ekipa: Teja Bitenc, Alja Jeršič, Timotej Kresnik
Fotografi: Žiga Auer, Anamarija Nađ, Urša Rahne
Oblikovanje: Urša Rahne
Producent: Društvo ZIZ
Soorganizatorji: Društvo Hiša!, Pekarna Magdalenske mreže Maribor, KD Priden možic, Narodni dom Maribor, Moment, Radio MARŠ, MKC Maribor
Financer: Mestna občina Maribor
Sponzor: JHMB d. o. o.
Podporniki: Hostel Pekarna, Mr. Falafel, London street food, Kozlovna Poštna, Isabella, Poper, Clef, Element tisk in oblikovanje, Mariborska kolesarska mreža